Wednesday, August 4, 2010

TUMOR LENYAP MENERUSI AYAT AL-QURAN

Oleh Raflis Sabirin.

Keluaran lalu kita telah membentangkan secara sederhana cara mengubati sendiri penyakit kanser payu dara dan penyakit seumpamanya dgn mengamalkan surah-surah tertentu di dalam al-Quran.


Kali ini,penulis bentangkan pula ayat2 Allah di dlm al-Quran yg sesuai dijadikan amalan khas utk melenyapkan penyakit ketumbuhan 25 tahun pengalaman pemulis di dalam bidang ini.
Ibarat kata pujangga,’tak ada pancung sekali putus’.Maksudnya ayat2 Allah bukan setakat yg telah kita bentangkan di bulan2 lalu utk kita amalkan bagi mengubati penyakit, akan tetapi masih banyak lagi Allah yg dpt kita manfaatkan utk dijadikan pelenyap sgl penyakit.


Menurut al-quran dan hadis Nabi SAW panyakit kanser,tumor atau ketumbuhan -namanya saja berbeza,pd hakikatnya sama saja iaitu suatu penyakit berbahaya.Tumor atau ketumbuhan adalah gumpalan sel abnormal atau berpenyakit yg tumbuh dan membengkak di dalam bdn manusia.


Peraturan mengamalkannya utk mengubati penyakit pun hampir sama dgn yg telah kita bentangkan pd bulan2 yg lalu,cuma ayat Allah yg digunakan saja berlainan krn setiap ayat al-Quran tidak sama fadilatnya.


Di bawah ini adalah ayat Allah utk digunakan.Firman Allah SWT bermaksud:”Dan kalau ada mana2 kitab bacaan yg dengannya gunung-ganang (benjolan kanser atau tumor)menjadi lenyap,atau dengannya bumi menjadi pecah-belah (hancur),atau dengannya org mati dpt berkata2,(maka al-Quranlah dia).Bahkan segala2 itu adalah atas perintah Allah.Maka tidakkah org2 yg beriman mengetahui bahawa kalau Allah menghendaki,tentulah Ia memberi petunjuk kpd umat manusia seluruhnya.”


“Dan org2 yg kafir itu (diumpamakan penyakit2 kanser itu)sentiasa ditimpa bala bencana ke atas diri atau harta-benda mereka,kalau tidak pun,bala bencana turun menimpa tempat2 yg berhampiran dgn tempat tinggal mereka,sehinggalah dtg janji Allah,sesungguhnya Allah tidak mungkir janji.” (Surah ar-Ra’ad,ayat 31).


“Dan mereka bertanya kepadamu (wahai Muhammad) dari hal gunung-ganang (diumpamakan benjolan kanser),maka jawablah,”Tuhanku akan menghancurkannya dgn sehancur-hancurnya.”(Surah Thaha,ayat 105).


“Kalau sekiranya Kami turunkan al-Quran ini ke atas sebuah gunung (seumpama benjolan kanser),nescaya engkau akan lihat gunung itu hancur luluh kerana takut kpd Allah.(Ingatlah!) misal perbandingan ini kami kemukakan kpd umat manusia spy mereka berfikir.”


“Dialah Allah,,yg tidak ada Tuhan melainkan Dia,yg mengetahui perkara yg ghaib dan yg nyata,Dialah yg amat pemurah lagi amat mengasihani.Dialah Allah,yg tidak ada Tuhan melainkan Dia,Yang Menguasai (sekalian alam),Yang Maha Suci (dari kelemahan),Yang Maha Selamat Sejahtera (dari sekalian kekurangan),Yang Melimpahkan Keamanan,Yang Maha Pengawal serta Pengawas,Yang Maha Kuasa,Yang Maha Kuat,Yang melengkapi segala kebesaran-Nya,maha Suci Allah dari segala yg mereka sekutukan.
“Dialah Allah,yg menciptakan sekalian makhluk, Yang mewujudkan (dari tidak ada kepada ada),yg membentuk rupa (makhluk menurut yg dikehendaki-Nya).Bagi-Nya nama yg baik-baik (mulia).Bertasbih kepadaNya segala yg ada di langit dan di bumi.Dan Dialah yg tidak ada tolok bandingannya,lagi amat bijaksana.”(Surah al-Hasyir,ayat 21-24).


Dengan keterangan ayat2 Allah di atas itu dapatlah kita faham dan yakin bahawa tidak ada suatu penyakit pun yg dpt melawan firman Allah sekiranya benar2 kita letakkan pd tempatnya dan kita amalkan menurut aturannya.’Laa tukhliful mi’ad’,yakni Allah sekali-kali tidak menyalahi janji-Nya.


Cara Mengamalkan ayat Allah untuk mengubati penyaki kanser,ketumbuhan atau tumor


Langkah pertama:

Setiap selepas solat fardu lima waktu,ataupun selepas solat tahajud tgh malam,hendaklah membaca tawasul kpd Nabi SAW,para sahabatnya,tabiit tabiin,sekalian guru dan sekalian muslimin dan muslimat yg hidup dan yg telah mati dgn membaca surah al-Fatihah (sekali).Surah al-Ikhlas (3 kali).


Selepas membaca tawasul itu,maka ulangi kembali baca Surah al-Fatihah (sekali),Surah al-Falaq (sekali).Surah an-Nas (sekali),ayat Kursyi(sekali)dan terus membaca ayat2 Allah yg tersebut sehingga tujuh kali atau sebaik-baiknya 21 kali.Dan setiap kali baca,maka hendaklah hembuskan pada kedua-dua telapak tangan lalu kedua2 telapak tangan itu disapukan atau diusapkan pd penyakit.Dan ulangi membaca ayat2 yg telah diertikan dia atas itu hingga tujuh kali atau sebaik-baiknya 21 kali.


Sekiranya penyakit tersebut sudah tertanam di dalam tubuh badan spt kanser atau ketumbuhan dn lainnya,maka setelah membaca tawasul itu,tarik nafas perlahan2 seakan2 kita memasukkan amalan ayat2 Allah yg kita baca itu dgn niat spy Allah lenyapkan penyakit yg diderita itu menjadi peluh,hanyut menerusi saluran najis dan kencing.


Langkah Kedua

Sebelum kita menunaikan solat fardu lima waktu,maka sediakan terlebih dahulu segelas air suam di sisi sejadah,setelah selesai solat bacakan kpd air itu ayat2 Allah di atas dan tetap mengguna pakai aturan-aturannya spt yg disebutkan.

Maka hendaklah dibaisakan mengamalkan amalan di atas itu setiap selepas solat fardu lima waktu utk mengubati atau mencegah penyakit yg kita takuti bahayanya.
Dalam ajaran Islam,kita tidak cukup hanya percaya begitu sahaja kpd Allah dan Rukun Iman yg enam perkara,akan tetapi hendaklah kita cari dan kita gali al-Quran dan hadis utk kita praktikkan dlm segala kehidupan hingga terbit keyakinan kita yg tidak ragu2 tentang kekuasaan Allah mewujud dan mentiadakan sesuatu di alam ini,terutamanya dlm melenyapkan penyakit.

Untuk keterangan lanjut sila hubungi penulis menerusi talian 019-2531793

(Dr majalah MILLENIA Muslim,April 2010,m/s 70).

No comments:

Post a Comment