Tuesday, November 6, 2012

Tahniah dan Syabas

Assalamualaikum w.b.t

Ucapan tahniah kepada saudara Muhamad Azan bin Safar kerana telah dilantik menjadi Presiden Gabungan Mahasiswa Islam Se-Malaysia (GAMIS) baru-baru ini. Persatuan Mahasiswa Fakulti Pengajian Islam (PMFPI) melahirkan rasa gembira dan bangga atas perlantikan beliau sebagai Presiden Gamis yang baru. Hal ini kerana, beliau sendiri adalah merupakan salah seorang contoh terbaik
mahasiswa yang dilahirkan dari Fakulti Pengajian Islam.

Turut dilantik sebagai Timbalan Setiausaha GAMIS ialah saudari Hamiza Hani bt. Omar yang juga merupakan pelajar dari Fakulti Pengajian Islam, Universiti Kebangsaan Malaysia. Perlantikan ini adalah satu penghargaan buat Mahasiswa/i Fakulti Pengajian Islam, Universiti Kebangsaan Malaysia. Mereka adalah contoh bi'ah solehah yang wajar dicontohi seluruh mahasiswa/i dari aspek penglibatan kepimpinan mahasiswa di peringkat nasional.

Semoga dengan perlantikan ini, mereka dapat memaknakan peranan dan tanggungjawab sebagai seorang Mahasiswa Islam. Sebagai pemimpin yang telah dilantik, mereka hendaklah melaksanakan amanah dan tanggungjawab dengan sebaik mungkin dan yang paling penting ialah meletakkan Islam itu di hadapan bukannya Islam yang menurut kemahuan kita..

Jadi, sekali lagi PMFPI mengucapkan Tahniah dan Syabas di atas Perlantikan Barisan Kepimpinan baru GAMIS. Semoga Islam terus didaulatkan. Terima Kasih.

Semoga Allah s.w.t memimpin dan memandu gerak kerja kalian serta memudahkan dan memberi pertolongan dalam segala perkara...aamin.:)

"ISLAM PEMANGKIN GENERASI TARBAWI"

 

1 comment: