Tuesday, November 6, 2012

Tanggungjawab Bersama


Persatuan Mahasiswa Fakulti Pengajian Islam (PMFPI) dengan kerjasama Majlis Perwakilan Pelajar Fakulti Pengajian Islam (MPPFPI) berhasrat untuk mewujudkan suasana pembelajaran kondusif di sekitar Fakulti Pengajian Islam FPI. Sehubungan dengan itu, kemudahan dan keselesaan kawasan pembelajaran menjadi aspek utama yang ingin diwujudkan di sekitar FPI. Walaubagaimanapun, ia memerlukan kerjasama semua pihak untuk merealisasikannya. 

Oleh itu, apa yang penting bagi kita sebagai penggunanya adalah supaya berkerjasama menjaga kemudahan yang disediakan dengan tidak membiarkan kemudahan yang digunakan dalam keadaan bersepah dan tidak tersusun. Peringatan kepada semua pengguna yang menggunakan Singgahan Ilmu untuk sebarang urusan, SILA SUSUN KEMBALI MEJA ATAU KERUSI yang digunakan ke tempat asal yang ditetapkan. Janganlah biarkan kemudahan yang kita gunakan tidak terjaga. 


Dalam kita menggunakan sesuatu untuk kesenangan kita, kita harus beringat supaya kita tidak lupa tentang tanggungjawab kita supaya ia tidak menyusahkan orang lain. Kita harus mempunyai sikap “sekiranya kita tidak suka melihat orang menyusahkan diri kita, pekara yang sama kita jangan lakukan kepada orang lain”.


Semoga apa yang kita lakukan bersama ini dapat memberi manfaat dan keselesaan kepada orang lain. Dengan secara tidak langsung dapat mewujudkan suasana biah solehah di kawasan yang kita diami. Ia bukan saja memberi keselesaan kepada kita malahan akan memberi keselesaan kepada orang lain. Inilah yang menjadi harapan semua khususnya warga FPI sendiri.

Andalah Pencorak Biah Solehah.




"ISLAM PEMANGKIN GENERASI TARBAWI" 

No comments:

Post a Comment