Friday, April 20, 2012

BIAH SOLEHAH'S CAMPAIGN

PMFPI mengucapkan selamat datang kepada seluruh mahasiswa/i perbukitan ilmu UKM. Moga- moga sekembalinya dari percutian kali ini, sahabat mahasiswa/i sekalian  dapat meneruskan perjuangan di medan ilmu ini dengan lebih cemerlang, gemilang dan terbilang, insyaAllah.

PMFPI juga ingin menebarkan rasa cinta dan kasih kepada penyebaran dakwah di UKM dan FPI khususnya melalui kempen biah solehah yang telah pun bermula sekembalinya warga kampus dari percutian baru -baru ini.

Biah solehah yang ingin digarap ialah suasana keislaman yang syumul dalam warga kampus khususnya  dalam kalangan mahasiswa/i FPI. Ayuh, hidupkan sunnah dalam kehidupan kita, mudah-mudahan dikurniakan barakah dari Allah s.w.t dalam pelbagai sudut kehidupan kita di dunia ini. Mulakan pentarbiahan diri meliputi aspek ruhiyyah, jasadiyyah dan thaqafiyyah ke arah muslim sejati akidah, ibadah dan akhlak. INSYAALLAH. Istimewa, kempen Biah Solehah ini turut dimeriahkan dengan kehadiran duta-duta biah solehah yang turut sama menyokong dan membantu dalam menjayakan hasrat murni ini. PMFPI optimis untuk menyemai nilai -nilai Islam melalui wasilah kempen biah solehah ini.  


Jom, sahabat-sahabat..Tambah nilai hidup dengan pancaran Iman kepada Allah.Ayuh teladani keunggulan Rasulullah s.a.w yang merupakan qudwah utama kehidupan kita. Sesungguhnya kesempurnaan keperibadian baginda s.a.w hasil tarbiah Illahi dan perutusan baginda adalah untuk mentauhidkan Allah sebagai satu-satunya Tuhan yang wajib disembah dan menyempurnakan akhlak manusia.

Jangan Lupa,

SATU HARI SATU SUNNAH..
Sebarkan Salam dan maniskan senyuman
Tingkatkan Pembacaan dan hadiri majlis ilmu
Solat Dhuha dan Puasa Isnin dan Khamis
Pelihara Aurat, Pelihara Akhlak 
Moga Allah redha..


ISLAM MENERAJUI KEPIMPINAN MADANI

No comments:

Post a Comment