Monday, August 29, 2011

Perutusan Aidilfitri Yang Dipertua PMFPI

Yang Dipertua PMFPI


Salam ramadhan….salam eidulfitri….
Sedar atau tidak kita semua berada di penghujung ramadhan, yang semestinya pasti akan ditangisi oleh seluruh orang-orang beriman, namun pada yang sama ianya akan menjadi suatu kegembiraan bagi orang-orang yang tidak menghayati ibadat di bulan ramadhan dengan penuh keimanan dan pengharapan kepada Allah.

Sabda Nabi s.a.w :
جَاءِني جِبريلُ صلى الله عليه وسلم فَقال : شَقي عَبدٌ أَدركَ رمضانَ فانسَلخَ مِنهُ ولَم يُغفَر لَه فَقلتُ : آمِينَ ،
Ertinya : "Datang kepadaku Jibrail lalu berkata : " Celaka ke atas seorang hamba yang sempat bertemu Ramadhan dan keluar darinya tetapi tidak mendpaat keampunan terhadap dosa-dosanya, lalu aku (Rasulullah s.a.w) berkata : Ameen. (riwayat tirmidzi)

Selaku hamba Allah, sudah pasti kita semua tidak terlepas daripada berbuat dosa serta kesalahan, sama ada ianya berkaitan dengan Allah atau dengan manusia. Bagi seseorang yang berdosa dengan Allah, sudah tentu ianya mengharapkan keampunan serta rahmat daripada Allah sepanjang bulan ramadhan ini.

Namun bagi kesalahan sesama manusia, sama-samalah kita saling bermaaf-maafan serta ziarah menziarahi disamping syawal yang bakal menjelang tiba.

Justeru, dikesempatan ini barisan kepimpinan Persatuan Mahasiswa Fakulti Pengajian Islam menyusun sepuluh jari ingin memohon ribuan ampun dan maaf khususnya kepada seluruh warga Fakulti Pengajian Islam dan warga UKM amnya. Semoga kita semua menjadi hamba Allah yang benar-benar bertaqwa. Selamat Hari Raya Aidilfitri Maaf Zahir & Batin

~ Islam Menerajui Kepimpinan Madani ~

No comments:

Post a Comment