Saturday, November 30, 2013

SISWI ASET PENTING UMMAH.


Assalamualaikum.

"Tangan yang menghayun buaian lah menjadi tangan yang menggongcang dunia" Begitulah ibarat peranan wanita hari ini..

Pada 27 Nov yang lalu satu Program Suara Intelek Siswi (SIS) yang dianjurkan oleh Ikatan Studi Islam UKM. Program ini merupakan satu program yang julung kalinya dianjurkan oleh ISIUKM selaku sebuah badan islamik di UKM ini. Program ini telah dirasmikan oleh Saudari Masyitah Aqilah Binti Zainudin selaku Pengerusi Helwi ISIUKM.














Program sebegini meupakan satu program yang sangat bermanfaat untuk siswi. Ia bukan sahaja menjadi halwa telinga bahkan ia secara automatic dapat memberi kesedaran kepada siwi dalam menghadapi suasana hidup global yang penuh dengan cabaran pada hari ini. Ramai wanita lepasan Universiti hari ini menjadi graduet yang cemerlang tetapi gagal dalam menyesuaikan diri apabila berada bersama masyarakat.

Persatuan Mahasiswa Fakulti Pengajian Islam melalui Exco Siswi sangat menyokong terhadap usaha yang dilakukan oleh ISIUKM. Saudari Khaulah Binti Sahibul Fadil mengatakan bahawa program sebegini merupakan salah satu langkah baik yang dilakukan oleh ISIUKM dalam memberi kesedaran dan mengangkat kedudukan wanita. Beliau yang juga merupakan Exco yang bertanggungjawab dalam menjaga kebajikan Siswi di Fakulti Pengajian Islam mengatakan bahawa, pihak kami di PMFPI sudi bekerjasama dengan ISIUKM dalam menggerakkan isu-isu yang berkaitan dengan siswi.


Selari dengan peranan Exco Siswi PMFPI yang sentiasa mengadakan program Citra Siswi merupakan program berkala yang membina jati diri, potensi, mengislahkan siswi-siswi FPI dan UKM untuk mendepani cabaran akan datang.





 Khaulah Binti Sahibul Fadil, Exco Siswii PMFPI sesi 2013/2014

Shahira Binti Razak, Timbalalan Exco Siswi PMFPI sesi 2013/2014


.:: Islam Pemangkin Generasi Tarbawi ::.





No comments:

Post a Comment