Sunday, September 25, 2011

BeRaKhiRnya M3P BeRmuLanya PeLuaNg MaHaSisWa MemBina PeRsOnaliTi KepimpiNan DaLaM OrGaNiSaSi

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani. Alhamdulillah, segala puji dan pujian ditujukan ke hadrat Allah .sw.t dengan nikmat Iman dan Islam yang dianugerahkan kepada kita, sekalian hambaNya. Selawat dan salam buat Rasul junjungan, Nabi Muhammad s.a.w, ahli keluarga dan para sahabat r.anhum.

Alhamdulillah, minggu pengenalan persatuan telah berlangsung dengan jayanya bermula 19 -23 September 2011. Ruang pendaftaran berpersatuan telah dibuka seluas-luasnya buat seluruh mahasiswa/ I perbukitan ilmu yang kita cintai, Universiti Kebangsaan Malaysia. Terima kasih kepada seluruh Mahasiswa/I Fakulti Pengajian Islam yang sama-sama memberi sokongan kepada Persatuan Mahasiswa Fakulti Pengajian Islam (PMFPI) serta persatuan-persatuan di Jabatan Fakulti Pengajian Islam.

Selaku mahasiswa, kecemerlangan yang perlu digapai bukan hanya di bidang akademik, bahkan mahasiswa perlu melengkapkan diri dengan kemahiran-kemahiran yang bersifat semasa seperti kepimpinan dan pengurusan dalam mendepani arus zaman yang kian mencabar. Mahasiswa yang unggul bukan hanya dibentuk dalam dewan kuliah mahupun bilik tutorial, bahkan personalitinya turut dibentuk melalui kegiatan berpersatuan yg mampu memberi pengajaran berbentuk pengalaman dan kemahiran kendiri mahupun berorganisasi untuk turun bersama-sama masyarakat.

Semoga ukhuwah yang terjalin antara kita semua sentiasa berkekalan. Nantikan dan sertai program-program menarik dari kami. Bersama kita meriahkan keintelektualan dengan berpersatuan. Akhir kalam dari kami,ayuh teruskan perjuangan membina syiar Islam dalam diri & kehidupan.


~Suasana di booth PMFPI~





~Booth JAKMA~

~Booth JANNAH~

~Booth HUJJAH~

~Booth NAHDHAH~

~Booth KUFFAH~
















~Islam menerajui kepimpinan madani

No comments:

Post a Comment