Wednesday, December 7, 2011

Kunjungan Muhibbah


Lawatan dari Pertubuhan anak-anak  yatim Islam Daerah Jasin, Melaka.
Pada 6 Disember 2011 (Selasa), Persatuan Mahasiswa Fakulti Pengajian Islam (PMFPI) dengan kerjasama pentadbiran Fakulti Pengajian Islam telah  menerima kunjungan dari pertubuhan anak-anak  yatim  daerah Jasin, Melaka. Seramai 30 orang terlibat di dalam lawatan ini. Kehadiran adik-adik kecil ini disambut meriah di Fakulti Pengajian Islam bermula pada 10.30 pagi hingga 4.00 petang.  Sepanjang berada di sini, mereka telah melawat sekitar universiti, Perpustakaan Tun Seri Lanang(PTSL) serta Fakulti Pengajian Islam (FPI). Selain itu, mereka turut mendengar taklimat dari fakulti serta interaksi bersama PMFPI bertempat di bilik mesyuarat Fakulti Pengajian Islam. Kunjungan muhibbah ini memberi motivasi kepada adik-adik kecil ini untuk menjejakkan kaki ke universiti pada masa akan datang di samping menjalin ikatan mesra antara mereka dan PMFPI.

Mereka begitu gembira dapat berkunjung perbukitan ilmu, UKM. Keceriaan, keramahan dan kegembiraan mereka sungguh mencuit hati. Memandang mereka, menerbitkan rasa kasih di hati. Sememangnya anak- anak kecil ini memerlukan kasih sayang. Berbahagialah orang-orang yang melakukan kebaikan kepada anak –anak yatim kerana amalan itu amat disukai Allah. Anak-anak kecil ini  begitu tabah mengharungi kehidupan.Membuat hati jadi terharu.  

Akhir kalam, PMFPI menyeru agar kita sentiasa memelihara hubungan sesama insan terutama terhadap anak -anak yatim dengan mengasihi mereka serta terhadap kedua ibu bapa kita dengan sentiasa menghargai pengorbanan mereka terhadap kita. Kasihi dan hargailah kedua ibu bapa selagi hayatnya dan sekiranya telah tiada, perbanyakkanlah mendoakan kesejahteraan mereka. Moga-moga sentiasa dalam pemeliharaan Allah s.w.t, amiin ya Rabbal ‘Alamiin.



 Sekitar Kunjungan Muhibbah:




No comments:

Post a Comment