Thursday, December 22, 2011

Panjatkan Doa & Teruskan Kesungguhan


Dengan nama Allah yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani..
Assalamualaikum w.b.t..
Apa khabar, sahabat-sahabat mahasiswa/i? Pejam celik, pejam celik rupanya sudah hampir tamat pengkuliahan bagi semester ini. Tinggal beberapa hari lagi sebelum menjelangnya study week menandakan  peperiksaan akhir semester semakin hampir. Bahangnya juga semakin terasa. Setelah menjalani pengkuliahan selama 14 minggu, kita akan menghadapi peperiksaan akhir sebagai  penanda aras kefahaman hasil pembelajaran selama ini. Seawal semester, kita datang dengan matlamat. Tidak ketinggalan untuk menggapai kecemerlangan dalam pembelajaran. Sahabat-sahabat, ayuh bermuhasabah, menghalusi dan mentajdid niat. Sesungguhnya kita menuntut ilmu kerana Allah. Bukan hanya untuk mendapat segulung ijazah, tetapi lebih dari itu. Kita menuntut ilmu untuk mendekatkan diri kepadaNya serta membina taqwa, mengikuti dan mencintai sunnah Rasulullah s.a.w, untuk menghilangkan kejahilan, beramal dengannya serta menyampaikannya kepada manusia sebagai bekalan di dunia dan akhirat.

PMFPI mengucapkan selamat menjalani peperiksaan akhir semester dengan penuh keazaman dan kesungguhan. Dengan penuh ukhuwwah, PMFPI menjemput semua warga UKM mengimarahkan solat hajat & ceramah motivasi exam di Masjid UKM esok (Khamis, 22/12/11) bermula pada 7.30 malam. Ayuh, dapatkan suntikan semangat dari pengisian yang akan disampaikan oleh Dr.Abdul Rahman Mahmood

Dengan penuh optimis, doa kita panjatkan ke hadrat Ilahi dan usaha diteruskan dengan penuh kesungguhan. Sematkan di hati, ilmu merupakan penyuluh kehidupan dari gelapnya kejahilan, menjulang Islam ke persada dunia demi menggapai bahagia hakiki di dunia dan akhirat.

❀ ܓDedikasi optimis buat sahabat mahasiswa/i :
Jika sahabat fikirkan boleh, sahabat hampir boleh melakukan..
Jika sahabat fikirkan ragu-ragu, usaha jadi tidak menentu
Sahabat adalah apa yang difikirkan, terkandung dalam pemikiran
Berfikir boleh melakukan..
InsyaAllah BOLEH!!
~SELAMAT MAJU JAYA DARI PMFPI~

ISLAM MENERAJUI KEPIMPINAN MADANI

No comments:

Post a Comment